نگاهی به سلامت روان و تاثیر ورزش بر آن و بررسی استرس و اضطراب و درمان آنها با ورزش

مطالب دیگر:
🔑پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت با موضوع انضباط، اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان🔑پاورپوینت تحلیل SWOT چیست؟ چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنیم؟🔑پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان با موضوع رهبری🔑پاورپوینت مهندسی مجدد فرآیندها🔑پاورپوینت نظریه عمومی سیستم ها🔑پاسخنامه تشریحی سوالات کارشناسی ارشد نظریه هاي عمومی مدیریت رشته مدیریت اجرایی در سال 1393🔑پاورپوینت نفوذ، قدرت و سیاست🔑پاورپوینت فصل اول کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان🔑پاورپوینت ابزار، نهاد و بازارهاي مالي🔑پاورپوینت ساختار بازار اولیه در بازارهای مالی🔑پاورپوینت مروری بر بازارها و نهادهای مالی🔑پاورپوینت فصل نهم کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی دکتر هیبتی و همکاران🔑پاورپوینت نظريه نهادينگي🔑پاورپوینت هوش🔑تحقیق یادگیری فردی🔑پاورپوینت یادگیری فردی🔑پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان با موضوع مدیریت بهره وری فرد🔑پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت تحول در سازمان نوشته وندل فرنچ و سیسیل اچ. بل🔑پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت تحول در سازمان نوشته وندل.فرنچ و سیسیل.اچ.بل🔑پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت تحول در سازمان نوشته وندل.فرنچ و سیسیل.اچ.بل
نگاهی به سلامت روان و تاثیر ورزش بر آن و بررسی استرس و اضطراب و درمان آنها با ورزش|30019549|uwl|bf|یو دابلیو|
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان نگاهی به سلامت روان و تاثیر ورزش بر آن و بررسی استرس و اضطراب و درمان آنها با ورزشآماده دریافت می باشد .

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 25

مقدمه

بسيار سخن و حديث از تأثير و اهميت تربيت بدني و ورزش بر ابعاد مختلف رشدي چون جسم و روان شنيده ايم يا خوانده ايم. البته بيشترين كوشش در ارائه چگونگي افزايش يا تقويت قواي جسماني بوسيله تربيت بدني ورزشي صرف گرديده و كمتر به مشخص نمودن ويژگيهاي سلامت روان پرداخته شده است.

تعريف سلامت روان

يك فرد زماني داراي سلامت روان است كه با شناخت و حفظ ويژگيهاي شخصيتي، خود را با محيط تطبيق دهد. شناخت خود مجموعه ادراكات، ارزشها، افكار و عواطف را تشكيل مي دهد كه سبب و آگاهي فرد از موجوديت خود مي شود. بدين معني او مي فهمد كيست و چيست. در تامين سلامت روان علاوه بر عوامل ژنتيكي عوامل محيطي نيز تاثير فراوان خواهند داشت. اگرچه شناخت كامل ويژگيهاي مربوط به سلامت روان در يك فرد بسيار مشكل است ولي زماني افراد از نظر رواني سالم مي باشند كه داراي خصوصيات شاخصي گردند:

1. اعتماد به نفس دارند. از خصوصيات مثبت و برجسته خود استفاده مي كنند در عين اينكه به محدوديتها و نواقص خود آشنايي دارند توانائيهاي خود را مي شناسند و حداكثر استفاده از آن را مي كنند اين افراد واقعيت وجودي خود را انكار نمي نمايند بجاي عذرتراشي و دليل تراشي شكستها را براحتي پذيرفته و نگراني به خود راه نمي دهند.

2. احتياجات اوليه را براحتي برطرف مي نمايند. برآوردن نيازهاي اوليه زندگي بخصوص نيازهاي جسماني باعث تلاش دائمي در اين افراد مي گردد. و با شناخت واقعيتها واقع بينانه تر با مشكلات زندگي مقابله مي نمايند.

3. به ديگران به ديده خوب مي نگرند. ضمن دوست داشتن ديگران به آنها اعتماد مي كنند و در حفظ روابط با ديگران كوشا هستند محبت خويش را مستقيماً ابراز مي نمايند و براي آن شواهدي مناسب ابراز مي دارند.

4. مسئوليت پذيرند ضمن پذيرش مسئوليت مناسب با سن خود مسئوليت كارهايي كه خود انجام مي دهند را مي پذيرند از كسب تجربه لذت برده و هميشه براي بهترين نتيجه در تلاش خواهند بود.

تأثير ورزش در سلامت روان

مجموعه اين ويژگيهاي شاخص تشكيل دهنده سلامت روان در يك فرد مي باشد. بدون شك رفتار بشر تابع تماميت وجود اوست بدين معني روان تابع جسم و جسم تابع روان است. امروزه تحقيقات نشان مي دهد كه ناراحتي هاي جسماني اختلالات رواني را بهمراه داشته و برعكس. ولي نكته برجسته در تقويت قواي جسماني حفظ روان سالم مي باشد.

دكتر آرترويدر روانشناس معروف آمريكايي در تحقيق بسيار جامع خود اظهار مي نمايد عدم تعادل رواني بسياري بيماران نتيجه عدم فعاليت حركتي و ورزشي در دوران كودكي است. جونز در قسمتي از تحقيق خود دريافت پسراني كه از نظر قواي جسماني ضعيف مي باشند علاوه بر ضعف جسماني داراي مشكلات رواني مانند احساس حقارت عدم توانائي تطبيق خود با ديگران مي باشند. راويك و مك كي دريافتند دانش آموزاني كه در مهارتهاي حركتي ضعيف مي باشند اغلب خجول و گوشه گير هستند و برعكس دانش آموزاني كه از نظر مهارتهاي حركتي قوي مي باشند داراي ويژگيهاي برجسته بسيار نماياني از نظر رفتار چون فروتني، تدبير، توجه و حس همكاري هستند.

شندل با استفاده از آزمون رواني خصوصيات رواني دانش آموزان ورزشكار و غير ورزشكار را مورد بررسي قرار داد و به اين نتيجه رسيد دانش آموزان ورزشكار داراي صفات ممتاز رفتاري چون رهبري، تحركهاي اجتماعي حس ارزشهاي فردي و اجتماعي، عدم شك و ترديد در خود عدم بهانه جوئي و نتيجتاً رشد اجتماعي بيشتر مي باشد.